Lady Dahmer och jag

Jag var och hälsade på en bekant till mig för ett tag sedan. Han hade köpt någotlegoaktigt till sin dotter och drar fram den rosa förpackningen och säger "Titta gumman, tjejlego! Till dig". För ett år sedan hade jag nog inte reagerat på det. Men nu riktigt känner jag hur håret under armarna växer i en rasande fart - de liksom borrar sig igenom t-shirten - håret färgas hennarött och slänger ihop sig själv i en slarvig knut mitt på huvudet samtidigt som att jag kämpar för att inte skrika "DET ÄR 2012 HON KAN GOTT LEKA MED EN JÄKLA TRAKTOR!!!" i sann Lady Dahmer-anda.
Jag biter dock ihop (à la svenne) och tänker att jag inte har något att göra med vilka värderingar folk uppfostrar sina barn med.
 
Men sedan jag flyttade hit till Dubai har det bara blivit värre. Överallt är det blått BOYS här, rosa GIRLS där. Jag har god lust att raka av mig håret, fläka ut myggbetsbrösten, sätta på en mustasch och en löskuk och gå runt bara för att provocera fram någon slags reaktion och kanske en liten, liten TANKESTÄLLARE.
Man kan helt enkelt säga att Lady Dahmern inom mig håller på att bryta sig ut.
Lady Dahmer
2012-10-09 @ 16:20:28
URL: http://ladydahmers.blogg.se/

Gör det! Ok, var sak har sin tid och plats, men prova att tänja lite på gränserna ändå. Man måste inte bejaka manshatarn i sig men man kan gott och väl lägga undan rakhyveln och prova hur det känns....?

Och nästa gång, våga öppna för nya tankar! Prova kanske att säga "tjejlego? Hur menar du"? Lite honung istället för vinäger kan funka om man inte vill vara den där bråkiga jäveln som sabbar stämningen. (dvs jag). Hähä. Lycka till!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The B diaries

I couldn't help but wonder...

RSS 2.0